カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
---|---|---|---|---|---|
低 | 認証済み | 未処理 | 2024-08-27 07:45 | 2024-08-27 11:59 | |
テスター | danylopez123 | 担当者 |   | ソース | konami/nemesis.cpp |
バージョン | 0.268 | 発生バージョン | 修正バージョン | ||
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | ソース内の記述 | ||||
セット | gradiusb | ||||
セット詳細 |
gradiusb - グラディウス (バブルシステム版)
| ||||
概 要 | "Presented by Konami"と"Getting Ready"とカウントダウンのボイスが再生されない。 | ||||
詳 細 | I never knew about this until a friend of mine in Discord sent me a video of the startup sequence from Gradius (Bubble System) recorded from the PCB, in the video, the 3 mentioned voices plays before the music plays and prepares for the "Warming Up Now" countdown. In MAME, i don't know if this is because of the defined CPU power but seems like there's no room for those voices to play, ecept if you pause at the very first frame when the game starts, underclock the CPU to 50% (I will asume less than that wont work) then unpause the game, you will only hear the "Presented by Konami" voice. | ||||
再現手順 | |||||
追加情報 | |||||
添付ファイル |