カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
---|---|---|---|---|---|
デバッガ | 中 | 認証済み | 未処理 | 2024-08-30 22:08 | 2024-08-31 20:43 |
テスター | jman | 担当者 |   | ソース | |
バージョン | 0.269 | 発生バージョン | 修正バージョン | ||
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | |||||
セット | debugger | ||||
セット詳細 | |||||
概 要 | Z80を使うゲームでstateloadコマンドでステートロードできない。 | ||||
詳 細 | Sometimes stateload (or sl) command via debugger fails to load state No problem with usual way (press F7 key then select state or press shift + F7 key). I attache two "quick" save state, kof94 (neogeo/neogeo.cpp) and megadriv/gynoug (sega/mdconsole.cpp) (NOTE : neogeo and megadriv have "support save" flag) Both games will be reset after loaded state via stateload command. Also I confirm other games, gigandes (freeze), dondoko (address error), vulcan (illegal instruction). | ||||
再現手順 | Sample 1 : kof94 1) extract attached "quick.sta" into sta/kof94 folder 2) start the game (mame kof94) 3) open debugger 4) input "sl quick" Sample 2 : megadriv/gynoug 1) extract attached "quick.sta" into sta/megadriv folder 2) start the game (mame megadriv gynoug) 3) open debugger 4) input "sl quick" | ||||
追加情報 | |||||
添付ファイル | 0269_statesave_kof94_and_gynoug.zip (2024-08-30 22:08) |