カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
---|---|---|---|---|---|
クラッシュ/フリーズ | 最小 | 仮承認 | 未処理 | 2020-02-15 10:39 | 2020-02-16 01:49 |
テスター | Robbbert | 担当者 |   | ソース | |
バージョン | 0.218 | 発生バージョン | 修正バージョン | ||
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | |||||
セット | |||||
セット詳細 | |||||
概 要 | Windows ExplorerからMAMEを起動するとクラッシュすることがある。 | ||||
詳 細 | If you start MAME from Explorer, it will try to send errors to message boxes, because there's no console. If you're in full screen, message boxes don't show, so it tries to switch to windowed mode first, then displays the message box. When answered, MAME should start. But, when MAME tries to switch to windowed mode, it crashes (d3d), or disappears (opengl, bgfx). On GDI, there's no messagebox at all, and mame starts up into the menu. | ||||
再現手順 | 1. You must make sure that MAME will produce some kind of error at start. For our purposes, we disabled the sound drivers in the Device Manager. 2. Make sure your mame.ini settings are set with "window 0". 3. In Windows Explorer, double-click mame64.exe to start it. 4. Depending on the video mode, it may crash or disappear, as stated in the description pane above. | ||||
追加情報 | If you comment out lines 74 - 79 of winmain.cpp, MAME will start up without error, but any messages that would have gone to the console are lost instead. | ||||
添付ファイル |