カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
---|---|---|---|---|---|
サウンド | 低 | 解決済み | 修正済み | 2014-12-21 12:21 | 2014-12-24 23:01 |
テスター | darq | 担当者 |   | ソース | capcom/cps1.cpp |
バージョン | 0.156 | 発生バージョン | 修正バージョン | 0.157 | |
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | バグかもね, コード検証済み | ||||
セット | dinohunt | ||||
セット詳細 |
dinohunt - 恐龍獵人 -Dinosaur Hunter- (キャディラックス -恐竜新世紀- 中華海賊版)
| ||||
概 要 | YM2151は使われてない? | ||||
詳 細 | The game seems to use only the OKI6295 for both sfx and music. Apparently the game has one background music only (!), you can hear the loop at the end of the u19 rom. To test it, I have executed only the 2nd CPU (by manually set the sound latch values) and there is no access to YM2151 ports, nor unlogged writes. PS: To make the sounds work, you have to just return 0xFF at (0xF18000 - 0xF19FFF) instead of install_ram with 0xFF fill. I think that the values written are only qsound leftovers (after a lot of 0xFF values, there is the same qsound starting sequence, eg: 0x88, 0xFF, 0x0B, 0x00, 0x00, 0x00, ...). | ||||
再現手順 | |||||
追加情報 | |||||
添付ファイル |