カテゴリ 重要度 ステータス 解決状況 登録日時 最終更新
色/パレット認証済み再発2008-01-27 04:542008-04-27 05:56
 
テスターStefan Lindberg担当者 ソースirem/m62.cpp
バージョン0.116u3発生バージョン修正バージョン0.116u4
修正コミットプルリク
フラグ旧BugIDspelunk2_0116u3gre
セット spelunk2
セット詳細
spelunk2 - スペランカーII - 23の鍵 - (日本版)
 
概 要実機では通り抜けられる壁は他の部分よりも色が濃い。
詳 細On my Spelunker 2 PCB is the wall you can pass thru darker that the rest, in MAME that wall is not dark... see pic.

Phil Bennett says : The sprites and characters use separate color PROMs and resistor networks. The sprite network has a 470 ohm pull-down resistor.
I'm referring to pages 26 and 30 of the Kid Niki schematics (an identical/very similar boardset):<a href="http://arcarc.xmission.com/PDF_Arcade_Manuals_and_Schematics/Kid_Niki_Radical_Ninja_Conversion_Kit_(780-0052-00).pdf">pdf</a>
Stefan pointed out a while ago that Kid Niki's hair should be visible over the dark background of the title screen. In the current implementation there is no contrast.
再現手順 
追加情報 
 
添付ファイルjpg filespelunk2_0116u3gre.jpg (2008-02-14 06:51)