カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
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サウンド | 低 | 仮承認 | 未処理 | 2018-09-18 01:28 | 2024-03-26 21:52 |
テスター | anemostat54539 | 担当者 |   | ソース | sony/zn.cpp |
バージョン | 0.201 | 発生バージョン | 修正バージョン | ||
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | |||||
セット | |||||
セット詳細 | |||||
概 要 | VS2017でビルトするとZSG 2 + DSPがハウリングのようになる。 | ||||
詳 細 | I built MAME's zn.cpp on VS2017 and confirmed the sound of raystormj. Then, I noticed that sounds like howling were mixed in all the sound tests. | ||||
再現手順 | 1. make SUBTARGET=zn SOURCES=src\mame\drivers\zn.cpp (Make sure that MSBUILD can be executed before compiling) 2. start zn64.exe -window raystormj 3. enter test mode, and sound test 4. play any song | ||||
追加情報 | When I looked it up, I understood that the problem occurred with the following code of DSP. src/devices/cpu/tms57002/tmsinstr.lst Line:220 lmhc 1 33 1 n lmhc %c macc_write = macc = ((int64_t)(int32_t)%c) << 16; <- this lmhd 1 31 1 n lmhd %d macc_write = macc = (int64_t)((int32_t)(%d)) << 16; <- this It seems that there is a problem with casting to int64_t. | ||||
添付ファイル | zn64.7z (2018-09-18 07:31) |