カテゴリ | 重要度 | ステータス | 解決状況 | 登録日時 | 最終更新 |
---|---|---|---|---|---|
DIP/入力 | 低 | 解決済み | 実機のバグ | 2008-02-17 22:39 | 2008-02-17 22:39 |
テスター | -Misc Reporters- | 担当者 |   | ソース | capcom/cps1.cpp |
バージョン | N/A | 発生バージョン | 修正バージョン | ||
修正コミット | プルリク | ||||
フラグ | |||||
セット | strider | ||||
セット詳細 |
strider - ストライダー飛竜 / Strider (US版, B-Board 89624B-2)
| ||||
概 要 | ボーナスライフのDIPスイッチが正しくない。 | ||||
詳 細 | The bonus-Life DIPSW isn't well mapped. | ||||
再現手順 | |||||
追加情報 | This is wrong because the game gives lives but doesn't update the counter on every life you gain. For example, if you got the 20K-life when you have 3 lives, the lives-counter still tells you 3 lives, but in reality you have 4 lives. There are probably other early CPS-1 games that do this (Ghouls n' Ghosts?), but for what I recall, it's a game bug and not a MAME bug. -Kale | ||||
添付ファイル |